Szentendrei Skanzen + barangolás a belvárosban

 

Szentendrei Skanzen + barangolás a belvárosban

Időtartam: 8 óra

Utazás: busz +séta

Indulás délelőtt 11:00-kor Budapestről

Elindulunk Budapestről az autóbusszal a mediterrán hangulatú művész kisváros, Szentendre irányába. Az utazás tartama kb. 20 perc. „A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum alapításának célja, hogy bemutassa a magyar nyelvterület népi építészetét, lakáskultúráját, gazdálkodását és életmódját eredeti, áttelepített épületekkel, hiteles tárgyakkal, régi településformák keretében, a 18. század közepétől a 20. század első feléig tartó időszakban. 8 tájegység bemutatására törekszik a múzeum: Felső-Tiszavidék, Kisalföld, Bakony, Balaton-felvidék, Felföldi mezőváros, Észak-magyarországi falu, Alföld, Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl.”(Skanzen)

A Skanzen terültén lehetőség nyílik kisvonattal is bejárni a területet, ami csak emeli a Szabadtéri Néprajzi Múzeum átláthatóságát. A kisvonat ára: 600 ft/fő

 

A Skanzen után tovább utazunk Szentendre belvárosához.Sétás városnézés keretein belül megtekintjük a Szamos Marcipán múzeumot, szerb és görög-telepesek iparosok házait valamint a szerb-görög örökséget  : a Blagovestenszka ortodox templomot.

A Görög utcán Duna part felé sétálva lehetőség nyílik Kovács Margit keramikusművész múzeumának megtekintésére is.

Duna korzón végigsétálva, visszaérkezünk a belvárosi sétányra, melyen a Főtér középpontja felé vesszük az irányt a szerbek által állított ortodox kereszthez. Innen elkezdődik a szabadidő, mely során kézműves termékeket, művész tárgyakat lehet vásárolni, vagy ebédelni a Duna korzón sorakozó éttermek egyikében vagy a szűk kis utcácskákban egy kávé mellett is el lehet ütni az időt.

Visszaindulás Budapestre a késő délutáni órákban.

Fontos tudnivaló:  A program része a transzfer, a sétás városnézés, a Skanzen és Marcipán múzeumi belépő és a csoportkísérő idegenvezető részletes tájékoztatása a látványosságokkal kapcsolatban. A többi belépőjegy szabad program keretében külön fizetendő!

 

Comments are closed.